Projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS”

2020–2022 m. m. Kretingos r. Kūlupėnų Motiejaus Valančiaus pagrindinė  mokykla dalyvavo projekte „KOKYBĖS KREPŠELIS” NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001, finansuojamame Europos socialinio fondo lėšomis, ir įgyvendino Mokyklos veiklos tobulinimo planą, kurio  tikslas – 5-8 kl. mokinių tiksliųjų ir gamtos mokslų ugdymosi rezultatų gerinimas per patyriminį ugdymą ir IT taikymą ugdymo(si) procese.  Buvo siekiama plačiau taikyti patyriminį ugdymą(si), gerinant 5-8 kl. mokinių tiksliųjų ir gamtos mokslų ugdymos(si) rezultatus, bei sukurti šiuolaikišką, funkcionalią, informacinėmis technologijomis aprūpintą ugdymosi aplinką. 2020-2022 m. m. plano įgyvendinimui buvo skirta 36816,00 Eur.    

  Plane buvo  numatytos veiklos: mokytojų kvalifikacijos tobulinimas, gamtamokslinės laboratorijos, lauko klasės mokyklos teritorijoje įrengimas, informacinės ugdymo bazės atnaujinimas,  tiksliųjų, gamtos mokslų pamokų integravimas su IT bei tiksliųjų ir gamtos mokslų konsultacijos 5-8 kl. mokiniams, 1-4 kl. ir 5-8 kl. mokinių edukacinės išvykos ir užsiėmimai, savaitgalinė stovykla „Tyrėjų naktis“ 5-9 kl. mokiniams, 5-8 kl. mokinių regioninė gamtamokslinė konferencija, mobiliųjų programų, mobiliųjų programėlių įsigijimas bei jų taikymas ugdymo procese, 1-4 kl. ir 8 kl. mokinių IT raštingumo ugdymas, prevencinės programos OPKUS įgyvendinimas.

  Įgyvendinus Mokyklos veiklos tobulinimo planą,  mokykloje stebimi teigiami pokyčiai. 2019–2020 m. m. mokykloje mokėsi 164 mokiniai (nebuvo suformuota 9 klasė, 10-tą klasę baigė 4 mokiniai, nors pirmą klasę lankė 15 mokinių). 2021–2022 m. m. mokykloje mokėsi 171 mokinys, suformuoti 1-10 klasių komplektai.   

  Mokykloje įgyvendinama  Olweus Kokybės užtikrinimo sistema (OPKUS). 2022 m. vyko OPKUS auditas ir mokyklai suteiktas Olweus mokyklos sertifikatas iki 2024 m. Programos įgyvendinime dalyvauja visi mokyklos bendruomenės nariai. Įgyvendinant programą pagerėjo socialinė emocinė aplinka, sumažėjo patyčių lygis ir padidėjo mokinių atsparumas neigiamai aplinkos įtakai bei  sumažėjo mokinių, kuriems  nepatinka mokykla (nuo 12,5 % 2019–2020 m. m. iki 7,4 % 2021–2022 m. m.)  (2021–2022 m. m. Olweus patyčių prevencijos programos mokinių apklausa).

  Atnaujinta mokyklos materialinė bazė: įdiegtas WI-FI ryšys, 10 nešiojamų kompiuterių ir SMART lenta atnaujintas informacinių technologijų kabinetas, 6 nešiojamais kompiuteriais modernizuotos mokytojų darbo vietos, mokyklos teritorijoje įrengtos 2 ugdymo(si) erdvės gamtos mokslų ir tiksliųjų mokslų mokymui, įrengta gamtos mokslų laboratorija 1-10 klasių mokiniams.

  2021–2022 m. tiksliųjų ir  gamtos mokslų pagrindinį lygį pasiekė 11,94  % daugiau 1-8 klasių mokinių  lyginant su 2019–2020 m. m.
  Įgyvendinant projektą patyrėme planuotų sėkmių: mokykla išties tapo atvira vietos bendruomenei, įvairioms organizacijoms, kitoms mokykloms. Atnaujinti ir stiprinami ryšiai su M. Valančiaus vardo mokyklomis, vyskupo M. Valančiaus gimtinės muziejumi, Salantų meno mokykla, Kretingos kultūros centro Kūlupėnų skyriumi. Mokiniai pamokų metu dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose vyskupo M. Valančiaus gimtinės muziejuje, Salantų regioniniame parke, Klaipėdos jūrų muziejuje, kur tobulino ir įtvirtino gamtos tyrimų kompetencijas. Mokykloje lankėsi STEAM laboratorija. 6-10 klasių mokiniai susipažino su modernia programine įranga, kuri taikoma šiuolaikinėje pramonėje ir žemės ūkyje, automatizuota išmaniosios pramonės linija. Stebėjo, kaip gimsta daiktai 3D spausdintuvo pagalba, kaip praktiškai pritaikomi lazeriai. Sėkmingai įgyvendinamas tarptautinis projektas ERASMUS+ „Muzika jungia – menas įkvepia“. Ugdymo aplinkos atnaujinimas leido ugdymo procesą vykdyti ne tik tradicinėse klasėse, bet ir ,,klasėse be sienų“. Sukurta mokymąsi stimuliuojanti aplinka. Projekto įgyvendinimas sutelkė mokyklos bendruomenę komandiniam darbui, sustiprino mokyklos savivaldą. Projekto metu sėkmingai organizuota regioninė gamtamokslinė konferencija „Ieškome, tiriame, kuriame“, kurioje dalyvavo 22  mokiniai ir 15  mokytojų iš įvairių Žemaitijos regiono mokyklų. Konferencijos metu perskaityta 18 pranešimų apie patyriminį ugdymą pradinėse klasėse, STEAM galimybes neformaliajame ugdyme, chemijos ugdymo naujoves, gamtamokslinį ugdymą netradicinėje aplinkoje bei „išmaniuosius“ sodus. Dalyvavę mokiniai supažindino su pasirinktos dantų pastos kokybės tyrimu, mokinių mitybos ypatumais, kompostavimu uždarose patalpose, cukraus kiekio nustatymu įvairiuose gėrimuose, bioplastiko gaminimu, gaiviųjų gėrimų sudėtimi, magneto savybėmis, augalų auginimo procesu, įrodė, kodėl iš apverstos stiklinės neišbėga vanduo.  Didelio susidomėjimo sulaukė savaitgalinė stovykla „Tyrėjų naktis“, kurioje dalyvavo 90 %  5-10 kl.   mokinių.  Stovyklos metu mokiniai lankėsi Klaipėdos jūrų muziejuje, Palangos gintaro muziejuje ir gintaro galerijoje „Amber cat“, Klaipėdos baseine, kur dalyvavo edukaciniuose užiėmimuose, o naktį praleido su Kretingos rajono Darbėnų gimnazijos projekto „Sniego gniūžtė“ komanda. Užsiėmimų metu buvo kalbama apie pscichotropinių medžiagų vartojimo bei patyčių prevenciją,  mokomasi pozityvaus bendravimo. Mokiniai aktyviai įsitraukė į įvairias menines, sportines veiklas.

  Projekto metu priimant sprendimus, susijusius su mokyklos veikla, aktyviai dalyvavo mokytojai, mokiniai ir jų tėvai. Buvo patirta ir neplanuota sėkmė  – mokytojų paskatinti mokiniai ypač aktyviai dalyvavo olimpiadose, konkursuose, varžybose ir pelnė prizines vietas. Laimėjimai matematikos olimpiadose gali būti traktuojami kaip vėluojanti sėkmė.

  Darytina išvada, jog stiprėjanti mokyklos materialinė bazė, mažėjantis patyčių skaičius, gerėjantys gamtos mokslų ugdymo(si) rezultatai, dėmesys kiekvienam mokiniui, ugdomas mokinių gebėjimas planuoti mokymąsi, mokinių lūkesčių mokykloje patenkinimas skatina mokinių ir jų tėvų pasitikėjimą mokykla.

Mokyklos administracija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *