Žemaitijos regiono gamtamokslinė konferencija "Ieškome tiriame, kuriame"

Teksto dydis:

  Patyriminis ugdymas turi begalę pliusų. Vienas svarbiausių – mokymasis tampa įdomus ir prasmingas pačiam besimokančiajam, nes sava patirtis kiekvienam svarbiausia. Be to, savos patirties refleksija, analizė labai naudinga mokymosi kokybės prasme, nes suteikia galimybę turimą patirtį peržiūrėti, atnaujinti, sisteminti, plėtoti, o prireikus net ir keisti. Be kita ko, patirtinis mokymas ar mokymasis atitinka svarbiausius didaktinius principus. Šiuolaikinis mokinys turi būti mokomas spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas, todėl mokymasis vyksta tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant, bendraujant.

  Kūlupėnų Motiejaus Valančiaus pagrindinėje mokykloje balandžio 6 dieną nuotoliniu būdu vyko Žemaitijos regiono gamtamokslinė konferencija „Ieškome, tiriame, kuriame“. Joje gerąja patirtimi dalijosi mokytojai ne tik iš Kretingos rajono Kūlupėnų Motiejaus Valančiaus pagrindinės mokyklos (V. Narmontaitė, A. Burkauskienė, I. Raišuotienė, A. Daškevičienė, V. Stropus, R. Jazbutienė), Kartenos mokyklos-daugiafunkcio centro (V. Domarkienė), Salantų gimnazijos (R. Bumblienė), Darbėnų gimnazijos (M. Černauskienė, K. Vaicekauskienė), Simono Daukanto progimnazijos (J. Vainušienė), Kurmaičių pradinės mokyklos (J. Česnavičienė), Kretingos mokyklos-darželio „Žibutė“ (D. Stonkienė), bet ir Plungės rajono Liepijų mokyklos Platelių skyriaus (M. Margienė), Klaipėdos valstybinės kolegijos (S. Bradauskienė), Šiaulių „Ringuvos“ mokyklos (R. Šimonėlienė) bei šių mokyklų 1-10 klasių mokiniai.

  Mokytojai kalbėjo apie patyriminį ugdymą pradinėse klasėse, STEAM galimybes neformaliajame ugdyme, chemijos ugdymo naujoves, gamtamokslinį ugdymą netradicinėje aplinkoje bei „išmaniuosius“ sodus. Mokiniai supažindino su pasirinktos dantų pastos kokybės tyrimu, mokinių mitybos ypatumais, kompostavimu uždarose patalpose, cukraus kiekio nustatymu įvairiuose gėrimuose, bioplastiko gaminimu, gaiviųjų gėrimų sudėtimi, magneto savybėmis, augalų auginimo procesu, demonstravo ir aiškino, kodėl iš apverstos stiklinės neišbėga vanduo. Dalyviams daug emocijų sukėlė mūsų mokyklos 7 klasės mokinio Svajūno Narmonto-Poloneičiko pranešimas „Mano atradimai ūkyje“, kuriame jis pasakojo, kaip inkubatoriuje perina viščiukus, ančiukus ir žąsiukus, suteikė žinių apie naminių paukščių bei triušių rūšis, auginimo ypatumus. Pranešimo kulminacija buvo, kai Svajūno prieš savaitę išsiritę ančiukai „pasisveikino“ su konferencijos dalyviais ir puikiai jautėsi šeimininko rankose...

  Mokyklos direktorė D. Uščinienė ir pavaduotoja ugdymui A. Pocienė dėkojo konferencijos dalyviams už įdomius pranešimus ir džiaugėsi, kad mokytojai išdrįso dalintis savo patirtimi, kurią kiti galės pritaikyti savo darbe.

Mokytoja Vilma Narmontaitė

1